Taller Tec



CURS 2014 2015

A l'espera de començar el curs, les novetats que es vagen produint s'actualitzaran durant el mes de setembre de 2014.

Esperant amb ganes l'inici de curs, ens veiem en breu.
Per dubtes, envieu correu a deptecalcudia@gmail.com

Bon començament!



CURS 2013 2014

Les novetats que es presenten s'afegiran en el transcurs del temps. De moment, encara no hi ha.



Setembre de 2013





3a AVALUACIÓ

PROJECTE PER LA TERCERA AVALUACIÓ

El projecte a desenvolupar és la construcció d'un circuit d'efectes encadenats que tinga com a lema "l'evolució en els efectes", recolzats en la utilització de diferents mecanismes i i operadors mecànics, que els podreu consultar en l'enllaç sota aquestes paraules.


Les condicions del treball, que tindrà per títol:

Projecte d'efectes encadenats, evolució dels efectes, serà de...

La superfície de treball serà al voltant d'una fulla de  diari (aproximadament 40x30 cm). Es podrà elevar fins a 80 cm. Haurà de tindre almenys 5 efectes i durar al voltant dels 20 segons. Els cinc efectes hauran de ser mecànics; açò és, mitjançant costeres, pujades-baixades i transformacions de moviments (circular, rectilini, alternatiu o oscil·lant). Els materials a utilitzar seran (de preferència) reciclats.

Per poder desenvolupar-lo i tindre alguna idea es poden consultar els següents enllaços: 



Enllaç 16: Final 2




Un projecte d'efectes encadenats realitzat amb materials reciclats i agafant idees dels vídeos que us han proposat. A destacar, una palanca de primer grau, un torn i un llit elàstic. La resta són camins per on circulen les nombroses boletes. El projecte consta de dos fases: el pis de dalt, i el pis de baix, no començat. Vist en vídeo és molt ràpid i no es veuen els detalls, però alguna cosa es pot vore en les fotos.



















































3a Avaluació.
Exercicis a entregar del 16 al 20 de maig. La informació s'ha d'extraure del següent enllaç:











Les novetats que es presenten s'afegiran en el transcurs del temps.


Programes i Utilitats

Programa pel disseny de LOGOS

Setembre de 2012




CURS 2011 - 2012


POTS TROBAR MATERIAL PER AQUEST CURS EN EL SEGÜENT ENLLAÇ:

Material per tots els cursos de Tecnologia curs 2011 2012


3a Avaluació.

Per realitzar la memòria del projecte sobre els efectes encadenats, ací teniu unes pautes de treball. Dijous 3 de maig de 2012

Realitzar, en un full en net la memòria del projecte, on es consideren els següents punts:
1.         Portada on figuren el títol del projecte, els noms dels alumnes, el curs i grup i el color del grup de treball
2.         Nomenar els efectes ordenats pels que anirà passant la boleta/boletes.
3.         Descripció del que passa a cada efecte.
4.         Fer una descripció de l’evolució dels efectes, des del més senzill al més complicat.
5.         Realitzar un croquis del projecte.
6.         Fer un llistat dels materials i les ferramentes que s’utilitzaran.
7.         Establir unes normes de seguretat, si les necessiten.(acabar el projecte punxant un globus, per exemple).
8.         Fer una valoració personal sobre el treball realitzat, destcant els problemes tinguts, els encerts,...




EVOLUCIÓ HISTÒRICA DELS OBJECTES TECNOLÒGICS.

En els següents enllaços es poden observar com els diferents objectes han anat canviat de forma -evolucionant- que junt amb el descobriment de nous materials perfeccionen i aconsegueixen els millors resultats sobre el treball que es fa. Veure els vídeos per conéixer la forma en què aquestos han anat canviat al llarg del temps. Posteriorment, contesta les preguntes que hi ha a sota dels vídeos.

"Máquinas y herramientas: Historia de las máquinas y herramientas"


Grup de 6 enllaços sobre La Edad Media - Fé, Ciencia y magia

"Principales Avances Tecnológicos de la Historia"


"Avances tecnológicos y científicos en la Edad Media.!"



AQUESTOS EXERCICIS S'HAURAN D'ENTREGAR EL 17 D'ABRIL. 
Cada dia de la setmana que es retarde en la seua entrega, es descomptarà 0.25 punts.

Contesta les següents preguntes del vídeo:  "Máquinas y herramientas: Historia de las máquinas y herramientas"

  1. Cita 6 ferramentes antigues.
  2. Cita dos ferramentes de l’edat de bronze
  3. Que hi ha a l’edat de ferro
  4. Què permet l’evolució de ferramentes? Cita un exemple.
  5. Què és una màquina? I que és una màquina ferramenta?
  6. Que cap destacar de l’imperi Persa? En quin temps ens estem referint?
  7. Què passa al Renaixement? Què disciplines destaquen? Qui és el personatge referent d’aquesta època?
  8. Què va inventar aquest personatge? Són importants aquestos invents? Perquè?
  9. Qui va ser el primer inventor de la calculadora? I que va dir dels líquids. Explica-ho. Cita el dispositiu relacionat amb aquest inventor.
  10. Quin problema tenien les màquines ferramentes? Quin va  ser la solució?
  11. A què es deu la revolució industrial? Quan va sorgir? Perquè va ser important?
  12. Que fa Denis Papin? Explica-ho.
  13. Qui va ser l’inventor de la màquina de vapor? I qui la va perfeccionar? On es van utilitzar aquestes màquines?
  14. Quins problemes tenien les màquines ferramenta d’aquesta època? Cita-les.
  15. Què efectes va produir la Revolució Industrial?
  16. Què van fer les grans fàbriques especialitzades?
  17. Què és una mortajadora? Què és una fresadora?
  18. Qui fou Josep Withworth? Perquè va ser important el seu treball? Que va dur endavant el seu descobriment?
  19. Qui va ser F. W. Taylor? Que va fer al aplicar el 5% de tungstè? Perquè era important?
  20. Què és una cadena de muntatge? Perquè va ser important? Quin sistema de treball duien?
  21. A qué és deguda l’eficàcia de la producció en la fàbrica de Henry Ford?
  22. Què va fer Henry Ford parlant amb Taylor?
  23. Encara que no se li atribueix a ell la seua invenció si que la posa en marxa? De quin procés estem parlant? Què produeix açò a la llarga, en quan a les classes socials?
  24. Què fa OSRAM? Què fa amb el material? Perquè és important aquest material?
  25. Poden les màquines manejar-se soles? Explica-ho una mica? Que són les màquines de control numèric. Que fan?



2a Avaluació.

Exercicis per entregar a finals de febrer!

Clicar sobre el següent enllaç. Descarregar-lo i treballar des del propi ordinador. A la web, es menja algunes paraules.


També podem trobar els exercicis a continuació, però necessàriament s'ha de treballar amb el document que es trobarà al enllaç anterior.




ACTIVITATS (Consultar les pàgines)
1.   Dibuixa un croquis d'una maquina capaç de seleccionar boletes atenent-ne la grandària (com a exemple, pots investigar les maquines seleccio­nadores de taronges d'un magatzem).
2.       Elabora el pressupost necessari per a fregir uns ous caiguts amb creïlles i pernil per a quatre persones, mitjançant una taula com aquesta:



Quantitat
Designació
Preu unitari
Cost
Creïlles



Ous



Pernil



Oli



Sal





Total








3.          Dibuixa la teua aula taller i idea una distribució nova per a tots els elements que la formen. Argumenta els avantatges de la nova ubicació. Compara la teua solució amb la deis teus companys i trieu entre tots la més apropiada.
4.       Explica les funcions de cada encarregat del taller.
5.       Fes una anàlisi ràpida d'un objecte senzill, com una maquineta de fer punta, una grapadora o un bolígraf.
6.       Aquests dos invents responen a la necessitat d'eliminar la brutícia del terra. En quins principis físics es basen l'un i l'altre? Fes-ne una anàlisi formal, funcional, tècnica
i socioeconòmica. (aspiradora, granera).
7.       Fes una comparació tècnica i funcional deis objectes que apareixen en la fotografia:
Batedora, Exprimidor, liquadora, picadora.

8.                        Elabora un treball ben documentat analitzant un electrodomèstic, per exemple una (llavadora o un microones. Utilitza Internet com a font d'informació per al treball.
9.                        Relaciona mitjançant fletxes les distintes fases del procés tecnològic amb la funció a què correspon dins de l'empresa; explica, a continuació, de quina manera estan relacionades:
Direcció
Producció
Distribució
Logística
Necessitat
Idea
Desenrotllament de la idea
Construcció
Verificació
Comercialització

      







ACTIVITATS:
10.                   Què és el mercat?
11.                   Què fa una empresa quan perd quota de mercat?
12.                   Quina és la conseqüencia de la “guerra entre empreses”?
13.                   Quina és l’estructura per posar en marxa un negoci?
14.                   En què consisteix la distribució de productes?
15.                   Perquè s’embalen els productes?
16.                   Què implica l’emmagatzematge dels productes?
17.                   En què consisteix la producció per projectes?
18.                   Què és la producció en línia?





Com crear una empresa.





Con es pot publicitar una empresa



I una forma original de saber què coses es necessiten per crear una empresa...



Pautes per crear una empresa


Publicitat enginyosa








1a Avaluació:

Exercicis sobre escales

Ho podeu trobar en l'enllaç de material, 2n ESO, exercicis escales en l'enllaç anterior.

També en aquest enllaç: Exercicis escales 2

Primer s'ha de fer la fulla corresponent a Exercicis escales .

PROJECTE DEL RELLOTGE SOLAR EQUATORIAL

Per poder calcular el pol sud geogràfic es pot utilitzar la següent adreça web a fi de calcular la direcció d'aquest pol:

Programa per calcular la direcció del pol sud geogràfic.

La posició geogràfica del taller de tecnologia a  l'institut és la següent:

Longitud: 38.97071º
Latitud: -0.59473º

Per localitzar exactament la vostra casa, podeu utilitzar la següent adreça.

Localització geogràfica del taller.

Informació sobre els rellotges 1

Informació sobre els rellotges 2






2010 - 2011
Jo també vull fer un projecte!!! Joan, vacances de pasqua!!!
En aquestes vacances he fet una mica de deures, per no ser menys que vosaltres. Així que us ensenye un projecte d'efectes encadenats que he realitzat amb materials reciclats i agafant idees dels vídeos que us vaig proposar. A destacar, una palanca de primer grau, un torn i un llit elàstic. La resta són camins per on circulen les nombroses boletes. El projecte consta de dos fases: el pis de dalt, que està acabat en un 80% i el pis de baix, que encara no he començat. Vist en vídeo és molt ràpid i no es veuen els detalls, -i també us he de dir, no esta molt perfeccionat ja que té tres errors greus-, així que si us puc posat fotos.
















































3a Avaluació.
Exercicis a entregar del 16 al 20 de maig. Basat en les fotocòpies donades.


Pel projecte de la tercera avaluació, ací teniu un enllaç on consultar mecanismes i operadors mecànics.


Les condicions del treball, que tiindrà per títol:

Projecte d'efectes encadenats.

serà de...


La superfície de treball serà al voltant d'una fulla de diari (aproximadament 40x30 cm). Es podrà elevar fins a 80 cm. Haurà de tindre almenys 5 efectes i durar al voltant dels 20 segons. Els cinc efectes hauran de ser mecànics; açò és, mitjançant costeres, pujades-baixades i transformacions de moviments (circular, rectilini, alternatiu o oscil·lant). Els materials  a utilitzar seran de preferència reciclats.

En aquestos enllaços teniu idees de com es pot fer el projecte