Medi Ambient



CURS 2013 - 2014



Les novetats que es presenten s'afegiran en el transcurs del temps. De moment, encara no hi ha.


Setembre de 2013





CURS 2011 - 2012



POTS TROBAR MATERIAL PER AQUEST CURS EN EL SEGÜENT ENLLAÇ:

Material Educació Mediambiental, 3r ESO Curs 2011 2012

2a Avaluació:
Treball a entregar, màxim el 16 de març sobre els cicle biogeoquímics.

Els exercicis són personals. Es poden treure les preguntes d'aquesta pàgina però s'han de contestar a mà. Si hi ha dubtes, consultar amb el professor.

Visionar els següents videos i contestar a les preguntes que trobareu a sota d'aquestos:

Video de tots els cicles.

1r Video: També el pots vore amb aquest enllaç:
Video del cilce de l'aigua.

2n Video: També el pots vore amb aquest enllaç:


Contestar les següents preguntes:

Cicle del Carboni:
1. Realitza l'esquema del cicle del carboni, amb les seues interaccions.
2. De quines formes podem trobar el carboni a la natura? On es troba la major part del carboni en reserva?
3. Com passa el Carboni dels éssers vius a la natura i a l'inrevés?


Cicle del Fosfor:
4. Realitza l'esquema del cicle del fosfor, amb les seues interaccions.
5. De quines formes podem trobar el fosfor a la natura?
6. Com s'incorpora el fosfor als éssers vius? I com s'elimina?
7. Què passa amb el fosfor en la cadena tròfica? Quina importància té pels éssers vius?
8. Es pot utilitzar tot el fosfor disponible, o per contra no? Raona la resposta.



Cicle del Nitrogen:
9. Realitza l'esquema del cicle del nitrogen, amb les seues interaccions.
10. Quina proporció de nitrogen trobem a la natura? Perquè és necessari el nitrogen pels éssers vius?
11. Quin són els primers organismes que utilitzen el nitrogen? Perquè són importants aquestos organismes pels essers vius?
12. Qué és la nitrificació?
13. Com incorporen el nitrogen els animals? De quina forma el depositen? Que li passa a aquest nitrogen?
14. Com es tanca el cicle del nitrogen?



Cicle de l'aigua:
15. Realitza l'esquema del cicle de l'aigua, amb les seues interaccions.
16. Què és l'evapotranspiració?
17. Com s'incorpora aigua al cicle? Com s'elimina aigua del cicle?



Efecte hivernacle:
18.  Realitza l'esquema de l'efecte hivernacle.
19. Quins són els gasos de l'efecte hivernacle? Són bons o roïns? Raona la resposta.
Quin és el gas amb més potència d'absorció de rajos infrarrojos? En quina proporció afecta?
20. A partir de quin temps o època comença l'augment del gas CO2? Perquè?




Treball teòric a presentar en aquesta avaluació:

Es pretén realitzar un estudi sobre les influències de la contaminació sobre els tres medis (aquàtic, terrestre i gasós). També comentar les solucions que poden desenvolupar-se per minimitzar aquestes agressions.
Per açò hi ha diverses idees sobre què aspectes tractar.


       Efecte hivernacle, calfament global i canvi climàtic.
       Pèrdua de biodiversitat.
       Destrucció de la capa d’ozó.
       Contaminació (hídrica, atmosfèrica).
       Avanç de la desertització.
       Escassetat de recursos.
       Explosió demogràfica i pobresa en el tercer món.
       Anàlisi de problemes mediambientals de la Comunitat Valenciana. Incendis forestals, desertització, escassetat de recursos hídrics, problemes de contaminació dels nostres boscos, destrucció de fons del litoral marí (praderies de posidònies), pèrdua d’horta, destrucció del paisatge, pressió urbanística costanera, pèrdua de patrimoni natural i cultural.
     Estudi de possibles solucions als problemes ambientals; energies renovables:
       Energia solar tèrmica i fotovoltaica.
       Energia eòlica.
       Energia minihidràulica.
       Energia geotèrmica.
       Energia de la biomassa.
       Estalvi energètic.
       Edificacions bioclimàtiques: ús racional i eficient de l’energia.
        Actituds i qualitats que caracteritzen un ciutadà respectuós amb el seu medi ambient:
       Regla de les «4 R» reduir, reutilitzar, reciclar i recuperar.
       Utilització racional dels recursos del planeta (aigua, energia, etc.).
       Importància dels hàbits de consum ecològics.
   Respecte dels béns col·lectius (medi natural, patrimoni cultural, elements urbans col·lectius, etc.



1a Avaluació
Tema sobre l'orige i formacio de la terra i el sistema solar:
El vídeos que es voran a classe seran els següents:

Vore el documental "Cómo nació el Sistema Solar y la Tierra",

 i el mateix documental en youtube:

Cómo nació el Sistema Solar y la Tierra


Realitzar les següents activitats:



























CURS 2010 - 2011
3a Avaluació.
Cicles biogeoquímics
En aquesta part estudiarem la relació que hi ha entre els diferents elements químics que permeten la vida. Ací teniu un enllaç sobre informació dels cicles





UN DIA PER LA NATURA; DIA DE REPLANTADA D'ARBRES!

El dijous 3 de març de 2011 ens n'anarem els alumnes de 2n ESO A Desdoble i els de medi ambient de 3r ESO A i B a plantar arbres (pins, carrasques i sabines) en una zona cremada anys anteriors cap el naixement del riu Sants. Després d'açò, anàrem cap a la zona del berenador i allí continuarem plantant més arbres. En total foren 54 a la muntanya i 86 a la zona de recreament i oci. 
Vàrem gaudir del paissatge passejant per aquesta zona fins que arribàrem al lloc on teniem que replantar aquestos arbres.

Per realitzar aquesta tasca el millor possible, ens acompanyarem tres voluntaris d'ACDEMA (Associació Canalina proDefensa del Medi Ambient, http://acdema-canals.blogspot.com), als que hem d'agrair el seu esforç, els seus consells i la seua saviesa al voltant de la zona.
També agraïm a l'ajuntament de L'Alcúdia de Crespins la seua col·laboració en el desenvolupament d'aquesta eixida, sobre tot en els temes d'ubicació i de logística.

I una mostra del què fèrem aquest dia ho podeu veure en aquestes fotos.

A per cert, done l'enhorabona als què amb els seu gran esforç vàrem aconseguir plantar 140 arbres!





















Ací es van plantar tres arbrets que esperem que d'ací uns anys  donen bona ombra!

En la muntanya, aquest pinet ajudarà a mantindre el bancal i evitar solsiments de terra


La carrasca és un arbre molt resistent al fred i al calor, típica de la zona mediterrània. Més informació a: Carrasca.



I les sabines esperem que com la resta, aporten el seu gra d'arena a l'entorn natural de l'Alcúdia de Crespins!




EN AQUESTA PÀGINA TROBEN LA FORMA EN QUE ES REALITZA EL COMPOSTADOR.
Seguint aquestes instruccions, podem construir el nostre i així reciclar la matèria orgànica.



CICLE DE L'AIGUA

En aquest vídeo es pot arreplegar molta informació al voltant del cicle de l'aigua

També podem trobar informació sobr el cicle de l'aigua en aquesta adreça:
Explicació del cicle de l'aigua

Explicació vista a classe


CICLE DEL CARBONI












CICLE DEL NITROGEN




CICLES EN GENERAL