Departament




CURS 2014 2015

Us donem la benvinguda al nou curs escolar 2014 2015. En aquestes pàgines podreu trobar part de la informació que us ajudarà a completar les classes, així com accedir a material divers per poder practicar a casa.

També teniu un correu a la vostra disposició per poder posar-vos en contacte amb el professor i poder aclarir alguns dubtes.


El correu del departament de Tecnologia per aquest any és:

deptecalcudia@gmail.com

Esperem que trobeu en aquestes pàgines ajuda i alicient per poder superar amb èxit les vostres expectatives.


Departament de Tecnologia


SIES Sivera Font, Alcúdia de Crespins

Setembre de 2014







CURS 2011 - 2012

Exàmens i justificació de les faltes en exàmens de Tecnologia.

La funció de l’examen i treballs en tecnologia és obtenir informació de l’evolució acadèmica dels alumnes en l’assignatura. A més, demostra de forma indirecta la maduració personal de cada alumne i el desenvolupament de les destreses adquirides.

Els exàmens de Tecnologia es poden realitzar avisant de la data d’examen -especificant els temes que poden formar part d’aquest- o es poden realitzar sense previ avís.

Siga com siga el mètode utilitzat en la realització d’aquestes proves la seua funció serà la de comprovar l’evolució dels alumnes i el seguiment de les classes.

Es poden realitzar exàmens o no en funció del desenvolupament de les classes. Si la marxa no és l’apropiada, amb el fi d’adaptar-se a les millors condicions de docència pels alumnes que tinguen interès en superar l’assignatura, el professor pot actuar en conseqüència  i avaluar de forma diferenciada als alumnes que demostren el seguiment de les classes, premiant aquest fet. Açò pot representar que els alumnes demostren els seus coneixements amb treballs i no amb exàmens. Els alumnes que no puguen realitzar aquest tipus d’avaluació tindran les actituds amb nota baixa.

Els exàmens són inamovibles. Cap la possibilitat, si les condicions del moment ho permeten i hi ha col·laboració de la totalitat de l’alumnat, o consens, modificar la data d’aquest si es demana amb la suficient antelació (almenys ha d’haver una setmana).

Els exàmens de tecnologia són irrepetibles. Açò significa que no es poden tornar a realitzar si l’alumne no ha assistit a classe, justificant l’absència..

Per les classes de Tecnologia serà suficient presentar un justificant realitzat pels pares o pel metge.

Per a justificar un examen s’ha de portar un justificant mèdic, si el centre de salut els proporciona, en el cas de què l’alumne no reunisca les condicions de salut apropiades per poder desenvolupar les tasques acadèmiques.
Si no es pot demostrar amb justificant mèdic, serà la mare/pare/tutor/a la/el que es pose en contacte amb el professor mitjançant contacte amb el professor personalment o per telèfon per poder justificar aquesta falta d’assistència.
És imprescindible justificar les faltes en un període de dues setmanes (10 dies hàbils) després que l’alumne torne a les classes. Fora d’aquest període no valdrà la justificació de l’alumne ni dels pares, ja que s’entén que dues setmanes són suficients per justificar una falta. Les faltes d’assistència i retards injustificades resten nota. Cada falta injustificada o retard injustificat tindran un valor d’un negatiu (-0.1 p.)


Criteris d’avaluació i recuperació de l’assignatura.

Per aprovar les avaluacions s’hauran de superar els exàmens que facen referència als susdits temes. En les avaluacions es comptabilitzaran els exàmens, nota de la qual es traurà mitjançant mitjana ponderada, o siga, la suma de les notes dels exàmens dividit pel nombre d’exàmens, nota de la què comptabilitzarà un 40% de la nota. L’avaluació de procediments suposarà un 50% i la de l’actitud suposarà un 10%. Totes les parts han de tindre una nota mínima –valorada


sobre 10 punts-, que està estipulada en 2.5 per als conceptes, 3 pels procediments i 5 per les actituds. A les actituds, es comptabilitzarà el següent: 33% Assistència i puntualitat. S’anul·la amb dues faltes sense justificació o tres retards;33% Disposició al treball i participació en el seu equip de treball; 34% Comportament i acompliment de les normes de seguretat i higiene.

La valoració del treball en la part conceptual es poden donar la presentació de la llibreta, obligatori al final de cada trimestre, en la data estipulada pel professor, així com treballs extra que l’alumne podrà fer sota la orientació del professor. O altre tipus d’exercici que l’alumne vulga realitzar.
Els treball extraordinaris que es vulguen fer es realitzaran durant la 1a o 2a avaluació. A la tercera avaluació no es podran entregar treball extraordinaris.
A la part de procediments, es valoraran el projecte realitzat, que constarà de la maqueta i la memòria i també algun treball extra com la entrega de murals o treballs sobre ferramentes, que s’aniran indicant els percentatges estipulats a la programació en funció de la importància que tinguen dins de la programació trimestral.
Les actituds queden reflexades amb anterioritat; no obstant això, es vol recordar que les actituds representen la forma en què l’alumne/a es pren l’assignatura: ganes de treballar, ordre, neteja, planificació, col·laboració amb els companys, respecte, interès, treball, puntualitat, perfecció, cura de les instal·lacions i del material o ferramentes...

Per a l’avaluació final de curs es tindran en compte les següents pautes d’avaluació:
o              L’avaluació dels alumnes es contínua i es buscarà un assoliment dels objectius marcats per al curs, segons programació.
o              Aprovant totes les avaluacions s’aprova l’assignatura.
o              Si es suspèn alguna de les avaluacions, sempre i quan la nota siga superior a 3 punts, es farà la mitja de totes les notes. Si la nota dóna com resultat 5 o nombre superior, l’assignatura estarà aprovada. Si la nota és  inferior a 5 s’haurà de recuperar l’assignatura.

No es realitzarà una prova extraordinària a juny. L’assignatura es superarà per avaluacions, compensant en les avaluacions possibles resultats inadequats.
La recuperació de l’assignatura en setembre implica la realització d’un examen de tot el temari corresponent a l’assignatura, la realització dels projectes realitzats durant l’any, tractant el mateix tema però diferent projecte (buscar que el projecte estiga el millor realitzat possible cuidant proporcions i detalls), i com a valoració personal de l’esforç de l’alumne, determinats exercicis del llibre o de distints fulls que es puguen donar i altres treball que l’alumne faça per interès propi, com treballs de recerca, resums del temari o altres exercicis que es puguen fer.
És important que l’alumne intente esforçar-se al màxim amb l’assignatura; d’aquesta manera sempre se li podran considerar bones actituds i li facilitaran en gran mesura la superació dels objectius. L’alumne serà el reponsable de tindre/recollir tots els continguts si no ha pogut assistir a classe, sacrificant els patis o hores lliures que l’alumne puga tindre.
El treball de l’assignatura té lloc en dos llocs diferents: l’aula ordinària (o dita part a l’aula-taller- i el taller. El temps de treball entre una i altra aula dependrà de la marxa del grup i de l’acompliment dels objectius dels alumnes. Per aquesta raó, es pot treballar en diferents grups diferents aspectes de l’assignatura però tots ells portaran a la consecució dels mateixos objectius.



  

Departament d'Arts i Tecnologia, Tecnologies


































https://docs.google.com/?pli=1#folders/0BwQe5bJarathTHlTTE8zU24xTlk