Avaluacions


CURS 2014 2015

A l'espera de començar el curs, les novetats que es vagen produint s'actualitzaran durant el mes de setembre de 2014.

Esperant amb ganes l'inici de curs, ens veiem en breu.
Per dubtes, envieu correu a deptecalcudia@gmail.com

Bon començament!



CURS 2013 2014

Es pot fer una previsió orientativa sobre les dates del calendari escolar, encara que s'hauran de confirmar amb caporalia d'estudis:


Festius Locals: 17 i 18 de març de 2014 i 6 de Juny  de 2014
Avaluació Inicial: 1 i 2 Octubre de 2013
1a Avaluació: 10/11-12-2013
2a Avaluació: 11/12-03-2014
Final: 17/18-06-2014
Vacances de Nadal: del 23/12/2013 al 6/1/2014.
Vacances de Pasqua: del 1º7 al 28 d'abril de 2014, ambdós inclosos.


CRITERIS DE PROMOCIÓ: 3r i 4t ESO
Per a una informació més acurada, consultar la programació.


S’avaluaren els objectius de les assignatures a través dels continguts (conceptuals, procedimentals i actitudinals en cada unitat didàctica).

Es realitzaren dos exercicis escrits al llarg de cada trimestre (si el temps i els alumnes ho permeten, cas que es pot augmentar o disminuir la quantitat, i s’arreplegaran els quaderns individuals de cada alumne. D’altra banda els alumnes també podran entregar un projecte al llarg del curs que siga lliure i que tinga que veure amb la matèria donada, sense solapar projectes realitzats, a més dels exercicis de preparació del projecte).

Per a l’avaluació dels continguts durant el curs actual se seguirà la baremació següent:

Conceptes 40% (controls realitzats en classe i treballs monogràfics).

Procediments 50% (Projectes realitzats (20-25%, memòria dels mateixos (20-15%  i altres treballs mural o treball de ferramentes), normalment a la 1a Av si s'arriben a fer(10%).

Actitud 10% (assistència puntual a classe, respecte als companys i al professor, respecte pel centre, portar el material, atenció de l’aula taller,  ganes de treballar, ordre, neteja, planificació, col·laboració amb els companys, interès, treball, puntualitat, perfecció, cura de les instal·lacions i del material o ferramentes...).

Els continguts conceptuals s’avaluaran mitjançant proves escrites, treballs de recerca o de síntesis, entrega de les llibretes o altres treballs realitzat per l’alumne, de caràcter escrit.

Els continguts procedimentals s’avaluaran mitjançant el projecte i la memòria així com murals o treball sobre ferramentes o altres tipus de materials, però sempre amb un caràcter més expositiu que escrit.


Els continguts actitudinals valoraran assistència puntual a classe, respecte als companys i al professor, respecte pel centre, portar el material, atenció de l’aula taller, ganes de treballar, ordre, neteja, planificació, col·laboració amb els companys, interès, treball, puntualitat, perfecció, cura de les instal·lacions i del material o ferramentes, etc .

Perquè un alumne puga obtindre una avaluació positiva de l’assignatura haurà d’obtindre almenys unes qualificacions mínimes -valorat sobre 10 punts- iguals o superiors a 2.5 en conceptes, 3 en procediments i 5 punts en actituds. Considerant sempre que s'ha de presentar tota la feina. De no ser així no es pot avaluar. (No es pot entregar per exemple projecte sense memòria).

 L’alumne/a que tinga més del 20% de faltes d’assistència del còmput total d’hores que tinga l’àrea per trimestre, tant si les justifica com si no, perdrà el dret a l’avaluació contínua i sumativa i s’haurà de presentar a l’examen o proves de recuperació que es proposen per a recuperar. Tot açò pot variar si les condicions de l'alumne i la seua situació particular, junt amb la recomanació de la resta de l'equip docent consideren que ha de tindre una avaluació normal. 

Els alumnes han de fer-se càrrec de les despeses de material fungible. Per açò s’abonaran 5 euros. . Els alumnes que decidisquen no posar aquestos diners, seran responsables de portar el seu propi material per poder treballar al taller. De no fer-ho, l’assignatura no podrà superar-se al no complir els mínims exigits. L’alumne/a treballarà o repassarà altres continguts de l’assignatura sense opció a superar els procediments. Açò impilcaria no superar l'assignatura.

Els alumnes que es troben en alguna situació especial i que siga justificable (malaltia, pocs recursos econòmics, ACIS, ...), superaran les distintes parts (Procediments, conceptes) amb treball concret (treballs investigació, resums, recerques, murals,...) o mecànic-manual, orientat pel professor/a.

En situacions on l'alumne no vaja superant l'assignatura i no s’esforce tot el que puga l’alumne ha de saber que si no canvia suspendrà l'assignatura. Açò serà comentat en les sessions d'avaluació al tutor del grup.

La nota de final de curs s’obtindrà fent la mitjana de les tres avaluacions. Si la nota resultat de les mitjanes de les avaluacions es de nombre 5 o superior, l’assignatura estarà aprovada, sempre i quan en cada avaluació complisca els requisits estipulats de notes mínimes en les diferents proves. 
Si la nota correspon a una avaluació extraordinària, les mitjanes seran les estipulades en la convocatòria de setembre o extrordinària.

També cap la possibilitat que un alumne supere l’assignatura sense haver arribat a la nota de 5 si durant tot el curs ha demostrat un treball incansable i continu i un esforç per intentar millorar. A criteri del professor, en aquesta situació l’alumne/a podria superar l’assignatura i ser valorat positivament.

Les qualificacions que es poden obtenir són:
- Insuficient: 1, 2, 3, 4
- Suficient: 5
- Bé: 6
- Notable: 7, 8
- Excel·lent: 9, 10
Matrícula d’Honor: quan s’haja optés una valoració de 10 en les tres avaluacions anteriors.

Exàmens i justificació de les faltes en exàmens de Tecnologia.

Els exàmens de Tecnologia es poden realitzar avisant de la data d’examen -especificant els temes que poden formar part d’aquest- o es poden realitzar sense previ avís. Siga com siga el mètode utilitzat en la realització d’aquestes proves la seua funció serà la de comprovar l’evolució dels alumnes i el seguiment de les classes.

Es poden realitzar exàmens o no en funció del desenvolupament de les classes. Si la marxa no és l’apropiada, amb el fi d’adaptar-se a les millors condicions de docència pels alumnes que tinguen interès en superar l’assignatura, el professor pot actuar en conseqüència  i avaluar de forma diferenciada als alumnes que demostren el seguiment de les classes, premiant aquest fet. Açò pot representar que els alumnes demostren els seus coneixements amb treballs i no amb exàmens. Els alumnes que no puguen realitzar aquest tipus d’avaluació tindran les actituds amb nota baixa,  i hauran de superar l'assignatura amb proves escrites.

Els exàmens són inamovibles. Cap la possibilitat, si les condicions del moment ho permeten i hi ha col·laboració de la totalitat de l’alumnat, o consens, modificar la data d’aquest si es demana amb la suficient antelació (varios dies, segons el professor considere adient).

Els exàmens de tecnologia són irrepetibles. Açò significa que no es poden tornar a realitzar si l’alumne no ha assistit a classe, justificant l’absència. Si es justifica amb raó, l’examen es repetirà en una data que tant professor com alumnes creguen oportú. Si l’alumne no fa l’examen aquest estarà suspès.

Per les classes de tecnologia serà suficient presentar un justificant realitzat pels pares o pel metge.

Per a justificar un examen s’ha de portar un justificant mèdic, si el centre de salut els proporciona, en el cas de què l’alumne no reunisca les condicions de salut apropiades per poder desenvolupar les tasques acadèmiques.
Si no es pot demostrar amb justificant mèdic, serà la mare/pare/tutor/a la/el que es pose en contacte amb el professor mitjançant contacte amb el professor personalment o per telèfon per poder justificar aquesta falta d’assistència.

És imprescindible justificar les faltes en un període de dues setmanes (10 dies hàbils) després que l’alumne torne a les classes. Fora d’aquest període no valdrà la justificació de l’alumne ni dels pares, ja que s’entén que dues setmanes són suficients per justificar una falta. Les faltes d’assistència i retards injustificades resten nota. Cada falta injustificada o retard injustificat tindran un valor d’un negatiu (-0.1 p.)

Per aprovar les avaluacions s’hauran de superar els exàmens que facen referència als susdits temes. En les avaluacions es comptabilitzaran els exàmens, nota de la qual es traurà mitjançant mitjana ponderada, o siga, la suma de les notes dels exàmens dividit pel nombre d’exàmens. Els percentatges estan especificats a lprincipi de la pàgina.
La valoració del treball en la part conceptual es poden donar la presentació de la llibreta, obligatori al final de cada trimestre, dues setmanes abans de la data d'avaluació; també correspon en aquest període, els treballs extra que l’alumne podrà fer sota la orientació del  professor.

Els treball extraordinaris que es vulguen fer es realitzaran durant la 1a o 2a avaluació. A la tercera avaluació no es podran entregar treball extraordinaris.

No es realitzarà una prova extraordinària a juny. L’assignatura es superarà per avaluacions, compensant en les avaluacions possibles resultats inadequats.

És important que l’alumne intente esforçar-se al màxim amb l’assignatura; d’aquesta manera sempre se li podran considerar bones actituds i li facilitaran en gran mesura la superació dels objectius.

El treball de l’assignatura té lloc en dos llocs diferents: l’aula ordinària (o dita part a l’aula-taller- i el taller. El temps de treball entre una i altra aula dependrà de la marxa del grup i de l’acompliment dels objectius dels alumnes. Per aquesta raó, es pot treballar en diferents grups diferents aspectes de l’assignatura però tots ells portaran a la consecució dels mateixos objectius.

Per ajudar als alumnes corregir les errades ortogràfiques i gramaticals l’assignatura de tecnologia s’adapta a l’acord lingüístic del centre que especifica que les faltes comeses pels alumnes en els treballs o proves escrites es descomptaran 0.05 punts per cada falta ortogràfica o gramaticals fins a un màxim d’un punt.

En les situacions en la que descobrisca a un alumne copiant en una prova escrita, així com la entrega d’exercicis o treballs copiats, aquestes no es consideraran com a treball entregat, eliminant la pregunta si es prova escrita o desestimar el treball o les activitats si aquestes són copiades.

Els percentatge seran els següents (Avaluació Extraordinària Setembre o Maig):
A principi de curs es facilitarà al tutor la relació d’assignatures suspeses. (Maig) o l'alumne sabrà en juny si ha aprovat  o suspés l'asssignatura. Els alumnes amb la tecnologia suspesa hauran de documentar-se a través dels diferents mitjans, o parlar amb el professor de l’assignatura que té suspesa per conèixer els requisits de superació de l’assignatura. A més s’anunciarà a l’aula de tecnologia què hauran de fer els alumnes amb aquesta assignatura suspesa per poder superar-la (Maig), o es facilitarà un informe amb les condicions de treball necessaries per aprovar l'assignatura.
Cada alumne haurà de ser conscient de l'assignatura que té pendent i buscar la informació per recuperar-la si no ho té clar.


Convocatòria de setembre:
La recuperació de l’assignatura en setembre implica la realització d’un examen de tot el temari corresponent a l’assignatura, la realització dels projectes realitzats durant l’any (dos), tractant el mateix tema però diferent projecte -segons orientació del professor-, i com a valoració personal de l’esforç de l’alumne, determinats exercicis del llibre o de distints fulls que es puguen donar i altres treball que l’alumne faça per interès propi, com treballs de recerca, resums del temari o altres exercicis que es puguen fer. Els percentatges estipulats en aquesta convocatòria corresponen al 50 % a la prova escrita, 40 als projectes i 10% a la resta d’exercicis, treball voluntaris, resums, etc, essent els projectes d’elaboració per part de l’alumne, i que estiguen documentats amb les memòries. (15% memòria i 25% projecte).

Convocatòria extraordinària:
La recuperació de l’assignatura extraordinària implica la realització d’un examen de tot el temari corresponent a l’assignatura, la realització dels projectes realitzats durant l’any (dos), tractant el mateix tema però diferent projecte -segons orientació del professor, i la possibilitat de realitzar determinats exercicis orientats pel professor. Els percentatges estipulats en aquesta convocatòria corresponen al 50 % a la prova escrita, 40 als projectes i 10% a la resta d’exercicis, essent els projectes d’elaboració per part de l’alumne, i que estiguen documentats amb les memòries. (15% memòria i 25% projecte).

Es consideren les següents qualificacions per a cadascuna de les avaluacions:
- Insuficient: 1, 2, 3, 4
- Suficient: 5
- Bé: 6
- Notable: 7, 8
- Excel·lent: 9, 10




Setembre de 2013